Den norske forbrugertilsyn

Salgsbetingelser for Flekkfritt – SG Retail AS

Dette køb er underlagt følgende standardsalgsbetingelser for forbrugerkøb af varer over internettet. Forbrugerkøb over internettet er primært reguleret af aftaleloven, forbrugerkøbsloven, markedsføringsloven, fortrydelsesretten og e-handelsloven. Disse love giver forbrugeren umistelige rettigheder og er tilgængelige på www.lovdata.no. Vilkårene i denne aftale skal ikke forstås som en begrænsning af de lovfæstede rettigheder, men angiver parternes vigtigste rettigheder og forpligtelser for handlen.

Salgsbetingelserne er udarbejdet og anbefalet af den norske forbrugermyndighed. For en bedre forståelse, se Forbrugerstyrelsens vejledning på www.forbrukertilsynet.no.

Aftalen

Aftalen består af disse salgsbetingelser, oplysningerne i bestillingsløsningen og eventuelle separat aftalte vilkår. I tilfælde af enhver konflikt har det, der er separat aftalt, forrang, forudsat at det ikke er i strid med ufravigelig lovgivning. Aftalen suppleres af relevante lovbestemmelser.

Parterne

Sælgeren er SG Retail AS, Roasvingen 24, 3302 Hokksund, Norge, support@flekkfritt.dk, +47 918 92 337, Org.nr. (NO) 934357213. Dansk momsregistreringsnummer (SE-nr.): 13 49 51 22. SG Retail AS er momsregistreret i Danmark, og al moms afregnes til Skattestyrelsen i Danmark. Køber er den forbruger, der afgiver ordren.

Pris

Den angivne pris er den samlede pris inkl. dansk moms (SE-nr. 13 49 51 22), alle skatter og meromkostninger. Eventuelle uforudsete meromkostninger skal ikke afholdes af køber, medmindre andet er tydeligt aftalt.

Aftalens indgåelse

Aftalen er bindende, når køber har afsendt sin ordre. Det er dog ikke bindende i tilfælde af en tastefejl i onlinebutikken, som køber har forstået eller burde have forstået.

Betaling

Vi tilbyder følgende betalingsmetoder:

  • Vipps
  • Kortbetaling (Visa, Mastercard) via Stripe
  • Klarna (Faktura og Delbetaling)
  • PayPal

Ved betaling med kort, Vipps eller Klarna reserveres beløbet ved bestilling og trækkes først, når varen afsendes. Ved betaling via PayPal trækkes beløbet med det samme. Købere under 18 år kan ikke betale med faktura.

Levering

Levering har fundet sted, når køber eller repræsentant har modtaget varen. Levering skal ske uden unødig forsinkelse og senest 30 dage, medmindre andet er aftalt.

Risiko for varen

Risikoen for varen overgår til køber ved modtagelsen i overensstemmelse med punkt om levering.

Fortrydelsesret

Køber kan fortryde købet inden for 14 dage efter modtagelsen, medmindre aftalen er undtaget fra fortrydelsesretten. Meddelelsen skal sendes skriftligt. Varen skal returneres senest 14 dage efter meddelelsen. Køber afholder returneringsomkostningerne. Refusion sker inden for 14 dage efter returnering. Køber kan teste varen behørigt. Værdiforringelse som følge af brug ud over dette kan blive opkrævet.

Forsinkelse og manglende levering

Ved forsinkelse kan køber tilbageholde betaling, kræve opfyldelse, annullere købet eller kræve erstatning. Ved reklamation skal meddelelse sendes inden for rimelig tid.

Mangler ved varen – køberens rettigheder og reklamationsfrist

Ved en mangel skal køber reklamere inden for rimelig tid efter, at manglen blev opdaget. Reklamation indgivet inden for 2 måneder anses altid for rettidig. Reklamationsfristen er 2 år fra levering (5 år for varer med længere forventet levetid).

Ved reklamation skal køber kontakte sælger på support@flekkfritt.dk og oplyse ordrenummer, beskrivelse af fejlen og eventuelle billeder. Køber kan kræve:

  • Afhjælpning (reparation)
  • Omlevering
  • Prisafslag
  • Ophævelse af købet (ved væsentlig mangel)
  • Erstatning, hvis betingelserne herfor er opfyldt

Sælger har ret til op til to forsøg på afhjælpning.

Sælgers rettigheder i tilfælde af købers misligholdelse

Ved manglende betaling kan sælger tilbageholde varen, kræve opfyldelse, annullere aftalen eller kræve erstatning. Sælger kan kræve renter og gebyrer for forsinket betaling. Ved uafhentede varer kan der opkræves et rimeligt gebyr.

Garanti

Enhver garanti gælder ud over forbrugerens lovfæstede rettigheder. Garantien begrænser ikke købers ret til at klage.

Personoplysninger

Sælgeren er dataansvarlig. Oplysninger behandles i overensstemmelse med persondataloven. Oplysninger videregives kun til tredjeparter, når det er nødvendigt for aftalens opfyldelse.

Konfliktløsning og klageadgang

Klager rettes til sælgeren inden for rimelig tid. Hvis parterne ikke kan nå til enighed, kan køberen kontakte:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Du kan også anvende EU's online klageportal: http://ec.europa.eu/odr

For norske forbrukere kan klager rettes til Forbrukertilsynet via www.forbrukertilsynet.no eller tlf. 23 400 600.